|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3501 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Niniejszy projekt został napisany głównie do realizacji celów z zakresu rozwijania u dzieci młodszych humanitarnego stosunku do zwierząt oraz zmniejszenia patologicznych zachowań wśród dzieci w stosunku do zwierząt, jak również do drugiego człowieka. Ponadto powstał z myślą o zmniejszeniu wypadków pogryzień dzieci przez psy.
I CELE PROJEKTU
CELE OGÓLNE:
- Dostarczenie wiedzy na temat humanitarnego i odpowiedzialnego stosunku do zwierząt- naszych przyjaciół.
- Kształcenie u dzieci takich wartości, które ułatwią współżycie między ludźmi oraz otaczającą ich przyrodą ( w tym zwierzętami).
- Uświadomienie i uwrażliwienie na znaczenie kontaktu człowiek – zwierzę.
- Dostarczenie wiedzy na temat roli jaką spełniają dla nas zwierzęta.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Poznanie podstawowych potrzeb psów oraz kotów.
- Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich.
- Kształcenie umiejętności właściwego zachowania w stosunku do zwierząt dzikich.
- Wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku.
5. Poznanie roli jaką spełniają zwierzęta w życiu człowieka.
6. Kształtowanie nawyku prawidłowego zachowania w stosunku do agresywnych psów, aby uniknąć pogryzień.
7. Wdrażanie do umiejętności wywiązywania się z powierzonych zadań.
II WARUNKI REALIZACJI
- Uczniowie klas O-III.
- Odpowiedzialni: wychowawca klasy I- Barbara Bagińska
- Termin realizacji: luty 2006 – marzec 2006.
III ZADANIA DO REALIZACJI
Fazy projektu
|
Sposób realizacji
|
Odpowiedzialni
|
Termin
|
|
1. Spotkanie z dyrektorem- zapoznanie z opracowanym projektem.
2. Opracowanie regulaminu konkursu plastycznego dla klas 0- II oraz Quizu dla klas III.
3. Zaangażowanie do realizacji projektu wychowawców klas III-zapoznanie z celami projektu oraz regulaminem Quizu.
4. Przeprowadzenie pogadanek z uczniami klas III dotyczących opieki nad zwierzętami domowymi oraz odpowiedniego zachowania w stosunku do agresywnych psów.
5. Zapoznanie wychowawców klas I-II z regulaminem konkursu plastycznego na temat: „Pomagamy zwierzętom”.
6. Przekazanie dla uczniów klas III materiałów pomocniczych zawierających informacje na temat opieki nad zwierzętami jako pomocy w przygotowaniu się do Quizu dla klas III.
7. Pozyskanie sponsorów i zakup upominków dla laureatów konkursu plastycznego oraz Quizu. |
autorka projektu
autorka projektu
autorka projektu
wychowawcy klas III
autorka projektu
autorka projektu wychowawcy klas 0-II
|
Luty 2006
|
|
1.Udział uczniów klas 0-II w konkursie plastycznym pt. „Pomagamy zwierzętom”.
2. Rozwieszenie prac uczniów w holu wejściowym szkoły pod hasłem „ Pomagamy zwierzętom”.
3. Ocena prac konkursowych przez komisję.
4.Udział uczniów klas III w Quizie na temat opieki nad zwierzętami domowymi.
5. Ogłoszenie wyników konkursu dla klas 0- III oraz Quizu dla klas III. |
autorka projektu
Wychowawcy klas 0-II
|
|
|
1. Przeprowadzenie ewaluacji projektu „Pomagamy zwierzętom”.
|
autorka projektu
|
15 marca 2006 r.
|
IV SPODZIEWANE REZULTATY
- Uczniowie znają życie, zachowania i potrzeby zwierząt żyjących wśród nas.
- Dzieci wiedzą, że zwierzę nie jest rzeczą, a istotą żyjącą zdolną do odczuwania cierpienia, a człowiek winien mu jest poszanowanie, ochronę i opiekę.
3. Potrafią przyjaźnie, ale jednocześnie odpowiedzialnie opiekować się zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku.
4. Znają rolę jaką spełniają zwierzęta w życiu człowieka.
5. Wiedzą jak zachować się w razie ataku psa.
6. Utrwalenie wiedzy zdobytej podczas zajęć.
7. Wykonanie prac plastycznych na temat „Pomagamy zwierzętom”.
8. Zachowują zasady bezpieczeństwa podczas kontaktów ze zwierzętami.
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA KLAS 0 – II
Organizatorzy: Barbara Bagińska Uczestnicy: uczniowie klas O – II Temat: Pomagamy zwierzętom.
CELE: Ø Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego; Ø Wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku; Ø Rozwijanie u dzieci humanitarnego stosunku do zwierząt – naszych przyjaciół; Ø Wdrażanie do umiejętności wywiązania się z powierzonych zadań.
Termin: do 28.02.2006r. Forma pracy: prace konkursowe należy wykonać na bloku rysunkowym formatu A-4, dowolną techniką. Wychowawca wybiera 3 najciekawsze prace, podając na odwrocie pracy imię i nazwisko autora oraz klasę. Wybrane prace należy dostarczyć do 28.02.2006r. Zasady prowadzenia konkursu; Konkurs przebiega w trzech kategoriach wiekowych: Ø klasa O; Ø klasa I; Ø klasa II. Komisja przeprowadzi ocenę dostarczonych prac. W każdej kategorii wiekowej przewiduje się trzy punktowane miejsca, dla których przyznane zostaną dyplomy i słodkie upominki.
REGULAMIN QUIZU DLA KLAS III
Organizatorzy: Barbara Bagińska, Jolanta Kantypowicz Uczestnicy: uczniowie klas III Temat: Co wiem o opiece nad zwierzętami domowymi?CELE: Ø wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi; Ø uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących wśród nas; Ø utrwalenie wiedzy zdobytej podczas zajęć. Termin: 03.03.2006r. Zasady prowadzenia quizu: - z każdej klasy należy wytypować po trzy osoby chętne do wzięcia udziału w quizie dotyczącym opieki nad zwierzętami domowymi; - zadaniem uczniów będzie odpowiedzieć na 10 pytań (w formie pisemnej);
QUIZ NA TEMAT „CO WIEM O OPIECE NAD ZWIERZĘTAMI DOMOWYMI?”
Imię i nazwisko............................................................................................ Klasa ................................... data .................................................... Przeczytaj uważnie polecenia i wykonaj je jak najdokładniej. Życzymy powodzenia.
1. Ile razy należy karmić psa? a) jeden raz dziennie – w południe; b) trzy razy dziennie – rano, w południe, wieczorem; c) dwa razy dziennie – rano i popołudniu. 2. Jak pies pomaga człowiekowi? Wymień co najmniej cztery przykłady 1) ....................................................................................... 2) ....................................................................................... 3) ........................................................................................ 4) ........................................................................................
3. Jak możemy pomóc zwierzętom zimą? Wymień trzy przykłady: 1) ........................................................................................... 2) ............................................................................................ 3) ............................................................................................
4. Co powinien mieć zawsze pies, który przebywa w domu? 1).............................................................................................. 2)............................................................................................. 3)............................................................................................ 5. Ile razy w ciągu dnia powinniśmy wyprowadzać psa na spacer?
a) dwa razy dziennie- w tym jeden dłuższy spacer ok. 1 godz. b) minimalnie trzy razy dziennie, w tym jeden dłuższy spacer ok. 1 godz. c) nie powinniśmy wychodzić z psem na spacer.
6. Jakie szczepienie psa jest obowiązkowe raz w roku? .................................................................................... 7. Co kot powinien mieć w domu? 1)..................................................................................................... 2)..................................................................................................... 3).....................................................................................................
8. Jakiej wielkości powinna być buda psa? ............................................................................................................ ............................................................................................................
9. Po co ludzie hodują zwierzęta? Wymień przynajmniej trzy przykłady. 1)...................................................................................................... 2)...................................................................................................... 3).......................................................................................................
10. Jaką długość powinien mieć łańcuch, na którym uwiązany jest pies? a) 1m; b) 3m; c) 5,5m;
mgr Barbara Bagińska SSP Gościcino
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|